Reklamation
Om en vara är felaktig, defekt eller felexpedierad, var vänlig kontakta oss på kundtjanst@shoemed.se inom 30 dagar så hjälper vi dig med hur du går vidare. Varan ska återsändas till oss väl emballerad, i originalförpackning tillsammans med en skriftlig beskrivning av felet/bristen. När vi mottagit varan och godkänt reklamationen, gör vi något av följande:
- Reparerar varan om det är möjligt.
- Skickar en ny vara.
- Återbetalar dig för varan.
För att vi enkelt och snabbt ska kunna hjälpa dig med reklamationen behöver följande underlag mailas till oss på kundtjanst@shoemed.se:
- Ditt ordernummer om du har handlat via webbshoppen eller ditt kvitto om köpet har gjorts i butiken
- Produktens namn
- En beskrivning av reklamationen
- Tydliga bilder som visar defekten på artikeln samt bild på hela produkten
Det går även bra att komma förbi vår butik på Odengatan 33 i Stockholm så hjälper butikspersonalen med reklamationen.